Svavel och rosor

PM har skrivit ett blogginlägg där det osar svavel. Jag vill oxå!!! Avreagera!!! Fast jag vågar inte skriva lika svavelosande som P.

Låt oss börja:

Fast nu blev det fel... Det positiva ska vara först!

Jag gillar folk som vågar förändra sin situation, de som vågar säga upp sig från högbetalda jobb och blir skidlärare helt enkelt för att de inte trivs.
Jag avskyr folk som beklagar sig över sin situation/arbetsgivare/man/liv i största allmänhet utan att försöka få till en ändring. Klaga och hitta lösningar eller gilla situationen.

Jag gillar folk som hugger i och sammarbetar.
Jag avskyr folk som är handlingsförlamade.

Jag gillar folk som tycker om sina barn.
Jag avskyr folk som beklagar sig över att de har det så jobbigt för att de har barn. När man frågar om de ångrar sig så tittar de på en som om man var galen. Nej, men klaga inte då!!! Du visste väl att livet skulle ändra sig när du skaffade barn?

Jag gillar folk som förstår att om man är 92 år tar det längre tid att plocka ihop sina saker när man står i apotekskassan än när man är 25 år.
Jag avskyr när folk står bakom lilla tanten på 92 år och suckar och inte ens kan hitta sin legitimation när det är deras tur.

Jag beundrar folk som är sjuka och ändå kan se positivt på tillvaron.
Jag avskyr folk som känner efter till den milda grad trots att de faktiskt bara har en liten förkylning.

Jag gillar alla hundägare som tar hand om sina hundar ordentligt.
Jag avskyr alla de hundägare som skriker "Är det en tik eller hane?" när deras hund kommer springande fram till mina med raggen rest färdig att slita mina djur i småbitar. Har lust att skrika tillbaka: Skit du i det, de får inte hälsa ändå!!!! Jag brukar säga att Kalle inte diskriminerar någon utan hugger både tik som hane.

Jag gillar när människor förstår att jag försöker sköta mitt jobb.
Jag avskyr när folk tror jag är ond för att jag måste erbjuda billigaste läkemedlet. Jag är inte ond, jag följer regeringens regler! Allvarligt talat bryr jag mig inte ett skvatt om du vill ta det dyrare eller billigare bara mina skattepengar inte går åt till onödiga saker.

Jag gillar människor som har respekt för andra vare sig det är hemlösa Olle eller högsta chefen.
Jag avskyr när vissa grupper ska behandlas olika. Det spelar faktiskt ingen roll vilken utblidning/jobb man har. Alla förtjänar att behandlas med respekt.

Fast mest av allt just nu:
Jag hoppas att han som ströp sin pitbullvalp hamnar i samma cell som en hundälskande HA-kille.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Har heller aldrig fattat detta med tik eller hane. Om DE har en aggressiv hund - släpp inte fram den! Visst jag kan fråga också om man stannar och låter dem hälsa ch snackar lite, men det är ju för intressets skull - inte för att det skulle spela roll!

2012-01-12 @ 17:13:42
Postat av: L

Å vad bra skrivet!

2012-01-13 @ 09:24:46
Postat av: Mona (Kim Possible)

Oups...nu känner jag mig lite träffad.

Jag har ju ett kanonjobb men drömmer ändå om att byta.

Jag beundrar också de som vågar ta steget, själv är jag jättefeg.

Det är SVÅRT att lämna en trygg fast anställning med bra betalt och hoppa på något väldigt osäkert.

Men någon gång ska jag....:-)

Postat av: Mona (Kim Possible)

Men jag håller med om allt du skriver....

2012-01-13 @ 11:26:10
Postat av: Helen

Gillar helt klart ditt inlägg.Bra åsikter.



Angående jobb,så är själva jobbet mitt ok,Men ledningen kass,förmånga chefer och mindre bra chefer,en del jobbarkompisar(eller vad man nu ska kalla dem)

hade man ju klarat sig utan.Ändå får jag inte tummen ur att söka något annat.Feg? antagligen,men försöker påverka på jobbet genom att tala om för chefen,både vad som är bra/dåligt.



Tur att det är helg nu.Ha det bra!

2012-01-13 @ 23:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback