Åh ljuva helg

Fredag avslutades med att jag och A gick "åttan" i Skatås. Trevlig start på helgen!
På lördag tränade vi sök i Surte. Förbannade mig själv för att jag skickade ett slag för mycket. P (som är man) var med och låg på första slaget som dold, dessutom på kanske 65 m. Frippen hade lite problem att först hitta och sedan var det givetvis ganska påfrestande för F att gosa med en främlig. Bortsett från sista slaget tog han sin rulle efter uppmaning av figgarna och gjorde fina påvis.
När vi skulle köra hem hade det kommit rejält med snö. Backen ner från rutan var inte så rolig att köra nedför. Tyvärr släppte en sökkompis däck mitt i backen och hon för rakt in i ett stacket. Staketet bestod av gammal järnvägsräls, gissar att det inte var första gången någon brakat in i det... Hela bilen blev demolerad, typ delad på mitten. Som tur var klarade sig både männiksor och hundar.

Jag frös så jag hackade tänder, så bra är mina gore tex Meindel kängor, så bra att de läcker som tusan. Kul. Nästa gång SKA jag spara kvittot!

Jag och A hade planer på att gå ut och käka middag. Naj, naj, jag la mig under ett täcke med alla kläder jag hade hemma hos A och försökte tina!

I dag har det varit sol och snö. Trevligt! Vi var en sväng på Bruksan där det som inet får hända ändå hände. Jag blev arg på Frippe Dippsson för att han inte lyssnade tillräckligt på mina signaler med pipa. Vad jag borde ha gjort var givetvis att backa ett steg. Nåväl. Jag hoppas han glömmer fort.
Har prexis försökt såga itu en 2 kg Nordic korv. Inte att rekommendera. Har nämligen bestämt mig för att byta till Nordic eftersom det var så mycket mer kött i Nordic än i Bravo. Jag tror att hundar behöver mycket kött för att må som bäst. I alla fall har mina hundar alltid gått bäst på Royal Canin som har mest kött av de torrfoder jag jämfört.
I går såg vi lite på den självutmnämnda profeten Cesar Milan. Åhåjaja. Ett stycke hund vägrar gå in i minibur. Ett stycke hund bits helt rabiat när ägarna vill ha in den i buren. Hunden biter även CM. CM tar då med sig hunden till sin trailer där resten av hans hundar finns. Bara genom att hans hundar visar den lille arge hunden att de litar på honom ska får den lilla hunden att acceptera buren. 
Tillbaka till ägarna är den lille hunden en skugga av sitt forna arga jag. Den lilla hunden blie inte ens glad åt att se sina ägare. Den går omkring med svansen mellan benen och vill sitta i buren.
Han är ett GENI!!! Bara genom att de andra hundarna visat sin tillit är den lilla hunden botad!!!

Är det på allvar någon som INTE tror att CM har satt på den lilla hunden ett elhalsband och elat den så till den milda grad att den numera ser buren som en fristad? Förskräckligt.

Förskräckligt är det även att mina bokstäver är kursiva och jag fattar inte hur jag tar bort det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback