Kul helg!

I går var Frippen lite sjuk på morgonen!! Han mådde antagligen illa av ett "ben" han fått av A dagen före : ( Fripps var inte pigg på att äta sin frukost och låg i sängen hela morgonen. Trots detta åkte vi till jaktträningen för jag tänkte att det kunde ha gått över tills vi var framme. Mycket riktigt när vi kom fram såg man inte ett spår av att Fripps var sjuk.
Vi körde först lite jaktlydnad av typen "gå runt varandra utan att hälsa", inkallningar och stoppsignalsövningar. Tyvärr hade jag inte ordning på min hund när M och Ö körde för Frippen tyckte nog att Ö behövde hjälp och gav sig av efter apporten Ö just skulle ta. Skämmigt. Jag lovar att det är sista gången min hund springer i väg för att sno någons apport.
Vi gjorde sedan riktat närsök likadant som vi körde med gänget i Halland. Fripps var nu säkrare på att gå ut på samma ställe för att hämta, han har ju varit lite skeptisk och trott att han måste leta på nya ställen varje gång. Förhoppningsvis har detta hjälpt honom att förstå att där jag visar finns apporter! Han tränade sig på söksignal och att inte byta. (Han har aldrig bytt och jag hoppas verkligen att det är ett problem vi slipper)
Fripps fick sedan fyra markeringar på halvlångt avstånd där han dels kunde se var de slog ner och dels två som han var tvungen att leta efter.
Bra träning!

På kvällen var det dags för 40 års fest för J!!!
Vi hade en väldigt trevlig kväll på Chateau Beirut (www.chateaubeirut.se)
Bilderna är snodda från Christina Roths facebook och personerna som inte är jag eller min kära KA är retuscherade.





I dag körde vi först ett lydnadspass på klubben med appell lydnad. Ska köra korta, korta sträckor och koncentrera mig på kontakten i fria följet eftersom den gode Fripps har lite mycket att titta på just nu...
Vi åkte sedan ner till Skårs Gård (www.skarsgard.se) för att käka deras brunch tillsammans med min mor och far. Mättare än någonsin är känslan som jag har just nu..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback