120721

Träning med vilt. Först ett storsök med kråka, duva, änder, fasan och diverse andra döda fåglar. Sedan en dubbelmarkering, avslutade med två enkla markeringar på vatten. Klickade avlämningar vilkte jag tror gav resultat?  Råkade säga till honom hårdare än jag tänkt när han jamsade med fågeln när "domaren" skulle ta den.
Bra! Efter det gav han fasen i att försöka ta tillbaka pippi ur min hand.

Möjligtvis släppte han kråkan? Vet inte vad som hände? Jag tror att han trodde att jag blåste stanna och att det betydde släpp kråkan och ta nästa fågel. Fast jag blåste hit signal och menade bra att du tog kråkan, skynda dig in!
Positivt att han stannade trots att han var väligt långt bort. Inget rum för sådana misstag på prov!!!

Avlämningar ur vattnet inga problem, han släpper inte pippi trots att han ibland skakar sig. Ska givetvis försöka jobba bort skakandet.

I morgon prov på låtsas, inof i Varberg. Ska bli kul att se hur det går med viltet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback