120722

Hallandsmästerskapen! Började med ett kanon frittfölj ner till första stationen som var två enkelmarkeringar med kråkor. Han gick så fint och bra!!! Inte en cm från mig och ingen tendens att vilja gå till skytten. Underbart!!!

Nästa station var stort sök. Även det gick kalas! Var bra på att hjälpa min jycke med stoppsignal och ut när han missade ett område. Inga problem med fåglar och snygga avlämningar! Behöver träna lite mer uthållighet dock. Kanske kondtion oxå? Han var lite flåsig efter.

Sista station vatten med två enkel markeringar från båt. Här hade han problem att ta sig upp med på sista fågeln och släppte den på mina fötter.
Domarens ord efter var att hon gett mig tio poäng på förighet och stadga!!!!! Underbart!!! Det som varit vårt största problem.

Han var verkligen helskärpt och gick fint hela vägen!!! Så stolt!!! Vi kom trea!!!!

Men surt efter... Det var exteriörbeskrivning och jag hade så klart bestämt att inte göra det. Men alla andra gjorde det och så satt vi tillsammans och skrattade åt vilka "fula" hundar vi hade. Men VARFÖR??? Fripps blev skiträdd med kvarstående rädsla. Varför i helvete avbröt jag inte??? Känns hellt förjävligt så här efter. Har så dåligt samvete för att jag inte var snäll mot min hund. Usch. Nu kommer det att ta lång tid att reparera detta. Det bästa var ändå att domaren sa att hon funderade på att ge mig noll poäng. Funderade? En hund som morrar ska väl självklart ha noll? Får ännu mindre förtroende för utsällningsfolk nu.

Min hund är bäst men jag är inte så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback