Mycket nu

Har fullt upp med att jobba, träna hund och planera sökläger. Söklägret verkar ordna sig bra, nu är det fullt. Inväntar en sista betalning men det är från en som jag känner ganska väl så jag känner mig säker på att hon betalar. Var lite nervöst ett tag när folk inte betalade in men efter lite reklam på facebook verkar vi vara i hamn!

På söndag ska vi på inof jaktprov som en uppvärmning inför riktiga jaktprov i augusti... Jaktprov är med vilt. Har ingen aning om hur han kommer att göra i skarpt läge? Bara han inte käkar upp fågelasen så ska det väl ordna sig? Har ju i ett svagt ögonblick anmält till lydnad oxå. Tja, tja, vi får se hur DET går.

Ingen semester i sikte ännu. Bor just nu hemma hos A för att han passar hundarna. Detta innebär att Fripps är helt död på kvällarna. I dag var vi och tränade lite på klubben. Försökte väcka liv i min hund men det fick bli en kort träning. Att leka hela dagen med Paff kan knäcka den piggaste labbe.

Jag har mailat Lena på Searover om träning och jag måste säga att det är helt fantastiskt att hon tar sig tid att svara. Trots att de fött upp typ en miljard labradorer som alla är i elitklass och trots att hon tävlar ute i europa så tar hon sig tid att svara en nybörjare! Känns väldigt bra att ha en sådan uppfödare!

Ska kämpa ett tag till innan semester. Semester som bara innebär att flänga runt på olika prov så jag kommer troligtvis att vara helt utkörd när det är dags att börja jobba igen...

Kommentarer
Postat av: Maggan&Özet

Ha ha ;-) är det JAG som inte har betalt, menar du ? Hoppas det, så man inte har blivit av med sin plats !!! Betalningen kommer ... jag lovar :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback