Han går bärsärk

För några månader sedan hade jag en snäll och lydig liten labrador. Nu har jag fått en ny. Den nya är bråkig, vild, lyssnar inte, hittar på egna saker och bits.
Vältajmat att vi ska göra MH till helgen! (Inte ironi) Tur däremot att det är 1 månad kvar till vårt första "jaktprov". I måndags när vi skulle träna på dirigering stack han och jagade en plastpåse. Han stack långt och lyssnade INTE.  Han var inte ett dugg intresserad av att göra det jag tyckte vi skulle göra. Bara att koppla upp och gå promenad istället.
I går tränade vi lydnad och om man glömmer av hur det var när vi körde rutan så kan man säga att det gick bra. Rutan ville han göra på sitt sätt. Det vill säga apportera konerna. Jag gav upp och skickade honom istället UT, stanna, vänster apport. Alltså detta han absolut inte ville göra i måndags. I går ville han och gjorde en klockren dirigering.
Sötaste lilla Dippsson börjar ta sig ton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback