Inprov

Imorgon är det dags för inprov för att se om man får gå brukslydnadskurs på BK. Hugaligen. Frippen är ju egentligen inte klar med något moment. Fritt följ funkar korta sträckor, läggande under gång är halv klart. Inkallning är han ju bra på bara han sitter kvar... Ingångarna kan väl mest beskrivas som intensiva. Han vänder i luften två meter innan mig och kommer in sista biten baklänges. I bland tyvärr med mina knän som stoppkloss...
Apporteringen kan väl också beskrivas som intensiv. Ställande under gång har vi glömt träna upptäckte jag. Får träna det imorgon kväll innan provet och hoppas på det bästa. Han är ju snabbtänkt den gode Fripps.

Allt som Frippen gör är intensivt. Från 0-100 på någon microsekund. I bland rätt och i bland mindre rätt.  Härlig hund!

I dag såg jag F komma strosande med ett tuggben. Tänkte inte så mycket på det. Borde jag ha gjort eftersom tuggbenen normalt är inlåsta i ett skåp. Skåpet hade uppenbarligen varit öppet för nu hade F slaktat ett 100 pack och lagt in sin ena skräpsamlar lya. (Buren i sovrummet) Han var nu på väg att flytta samlingen till sin andra skräpsamlar lya som är under köksbordet. Under köksbordet hittade jag även två slaktade klädnypor, ca 50 gamla märgben, två udda vantar, en toarulle, en julstrumpa, en raggsocka, ett mjukisdjur en toffel, en väska och några pennor.
Vågar inte ens titta vad som finns i buren? Troligtvis ett ton till av saker han samlat ihop. Städar aldrig människan under sitt köksbord undrar ni? Nej, städa är ju inte prio ett när man knappt är hemma. I dag började jag sent så då tog jag ett tag med damsugaren.
Kalle ligger beskedligt i sitt rum (vardagsrummet) och njuter av att ha ett kompostgaller mellan sig och den dumma Dåren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback