Jakt och sök

I lördags träffades jag och två andra damer på klubben för att kasta lite dummys. Vi körde först markeringar. Enkelmarkeringar för Fripps som han fixar om han bara tvingas sitta en stund och begrunda innan jag skickar. Om jag skickar direkt springer han som en blå. Prexis som i personsöket med andra ord. Stadga, stadga lille Fripps!

Vi tränade oxå på att skicka på linjetag utefter en stig. Två dummys på nästan samma ställe och skicka två gånger. F har ju haft lite svårt att leta på samma ställe men nu verkar han fatta att jag faktiskt KAN ha rätt när jag skickar om honom. Sedan lite träning på stoppsignal och en mini walk-up! Mycket nöjd med F som fixade allt trots att det var en löpande tik med!

I dag söndag var det dags för personsök. Själva söket gick väldigt bra! Jag var inte lika bra på rulle/markeringsövningarna men efter lite skäll från Hanna ; ) så ska jag skärpa mig till nästa gång! Frippen gjorde ett slag som var så bra att jag blev helt gråtfärdig. (Kanske inte riktigt men det var GRYMT!) Ut på 50 m, slog framåt och hittade figgen. Bra! Det bästa av allt var att jag kom i håg att berömma honom när han var ute på 50 m.

På eftermiddagen träffade jag och Helene vår goda vän Karin för lite flötande på en kines i Torslanda. Gött var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback