Morgonbestyr

Efter att ha läst vad som hände Sandra och Jazz kan man inte bli annat än mörkrädd! Stackars Jazz blev manglad och illa skadad av en rottweiler. Hu! I morse mötte vi två lösa hundar, en modell liten och en modell stor. Jag gick en lååång omväg. Givetvis möttes vi ändå och den stora hunden satte av mot oss. Jag vände mig om med Kalle i famnen och vrålade "GÅ HÄRIFRÅN" två gånger. Då vände han. Det var trots allt mitt i bostadsområdet utanför en skola kl 8 när alla barn går till skolan. Varför, varför har man sina hundar lösa då?

Vi skyndade in i skogen och tränade lite enkelmarkeringar och några linjetag. Det gick över förväntan bra! Härligt att lite vila fick hjärncellerna att trilla på rätt plats på F!
Längre fram såg vi nästa lösa hund. Jag försökte försynt vråla att jag ska gå förbi med en arg hund men husse hörde inte. Fick ta en omväg runt ett hygge. Kul. Men i skogen tycker jag ju att hundar får vara lösa.
Varje dag träffas ett litet gänge bestående av några pitbullar och några andra för att leka. Gissa om vi inte går dit? Fan, det är jobbigt att ha en ilsken hund som Kalle. Fast påhoppad kan ju även Dipps bli. I bland känner jag att jag skulle vilja flytta till en ö med bara garanterat snälla, lydiga hundar. På min nuvarande ö bor det ju onekligen både kreti och pleti.

Är fortfarande lite hög efter söklägret. Känns väldigt bra att ha en klar plan för hur vi ska fortsätta! Nästa läger är redan inplanerat och bokat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback