Sjuk-o-dåren

Min Dår är sjuk!!!! I måndags harklade och hostade han förfärligt. Men inte hela tiden och inte riktiga hostningar. Beställde tid till vetten för koll. Var lite nervös att det var en klädnype bit som satt sig i halsen...

Helene fick lämna in honom eftersom jag var på jobbet. Tack H!!! Jag fick hämta en väldigt vinglig och trött Fripp några timmar senare. Han har akut faryngit och akut tonsillit. Eller Marianne visste inte riktigt? Kan vara bakterier, kan vara virus? Han var röd i hela halsen och röd i näsan. I halsen satt dessutom ett hårstrå som troligtvis gett upphov till host/harkel.
Hon pratade om noskvalster och det har ju jag misstänkt men inte riktigt trott på. Vi börjar med PC och ska följa upp det när kuren är slut. Eventuellt tar vi då och behandlar noskvalster. Tills dess har han vila. VILA!!! Skrek jag och såg framför mig en hysterisk Fripp. Man han får gå promenader och träna lydnad men kanske inte springa 5 mil.
Med andra ord blir det jaktkurs men under lugna former och han får stå över söket.

Hoppas verkligen att PC tar detta. Känns inte så kul om han ska vara tvungen att sövas igen och gå på utredning.

Nu tänker jag att det inte är så konstigt om han har haft problem att hitta apporter på jakten. Näsan har inte funkat!

Har nu övertalat Fripps om att han måste sova. Trots att han var helt vinglig och knappt kunde gå traskade han omkring här hemma och bar omkring saker. Nu sover han.

Bli frisk!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback