Sökläger

I helgen ordande vårt sökgäng ett sökläger med Bosse Gustavsson som instruktör. Vi fick lov att hålla till på Ale BK vilket vi givetvis är mycket tacksamma för!

Vi började lördagen med att köra ett pass så som vi brukar köra. Eller ja, vi hann köra några skick innan Bosse fick bryta in och styra upp...
Raskt plockade han bort rullar och påvis. De som körde "dyk-upper" fick börja köra på vind de som belönade med godis fick plocka fram kampleksaker. (Fripp är labrador och fick behålla sina godisbelöningar) Frippen fick någon form av hjärnsläpp och velade runt som en yr höna innan Bosse styrde upp det. Nästa pass gick betydligt bättre! Alla hundar var superduktiga!!!
Söndagen ägnade vi åt att finslipa våra nya kunskaper. Vad som verkligen var roligt var att ALLA hundar gjorde framsteg och att alla var så duktiga!
Jag ska (som vanligt, inget nytt under solen) ägna mig åt att vara lugn och konsekvent. Har för mig att jag har hört detta förr?
Vårt nya mål är nu att köra 100 m sök alltså med tomslag och figgar. INGA rullar. När 100 m funkar testar vi med rulle och anmäler till tävling. Rulle ska vi träna separat. Frippen ska sitta innan skick och vinda ordentligt, när han är lugn skickar jag. Ska titta på tävlingar i höst. Då borde vi kunna vara färdiga?

När jag kom hem till Tuve var det fullt pådrag med helikoptrar och poliser överallt. Skumma typer från Backa försökte komma undan farbror Blå. Håll er i Backa och lämna Tuve i fred!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback