Vilken helg...

Trots att denna gamla kvinna var helt förbi av trötthet tog jag i fredags ner till staden för att träffa mina underbara FD arbetskamrater från Kors och Kungsgatan. Vi åt god buffe och snackade en stund innan ögonlocken föll ihop och jag var tvungen att bege mig hem..
På natten höll Fripp oss vakna genom att hosta så att han spydde. Kändes inte lovande inför jaktkursen. Jag beslöt att åka ändå och ta det lugnt med Fripps. Det är ju trots allt inte han som ska lära sig utan jag. Vi skickade på några långa markeringar och jädrar i min låda! Markeringsträningen har gett resultat. Han sprang ut så snabbt att nidnamnet "fasanmissil" kändes helt rätt. Väl framme hittade han snabbt sin dummy och kom tillbaka med den. Härligt!
Vi vilade sedan och avslutade med en dirigeringsövning. Frippen tar inte riktigt mina dirigeringar på avstånd. Gissa vad han ska få träna tills han tröttnar så som han gjorde när vi hårdtränade markeringar? ; )
Stoppsignalen satt i alla fall. Bra!

På kvällen var vi hembjudna till Magne och Paula. Mycket god mat, mycket trevligt snack och bad i baljan för vissa blev det.
I dag söndag skulle vi på utflykt eftersom Fripps bara får träna lugna saker. Det blev Varbergs BK och lydnadträning. Jag fick oxå stå i ett skjul med en bitkudde över huvudet och ta emot en galen terv. IPO är Paffens grej! Själv tycker jag IPO är för petigt. Regler till höger och vänster för vad hundarna får och inte får göra. Inget för Anne. Tur då att jag har en labbe...
Min söta lilla terv ligger nu och gnager på ett hudben. Så farlig är han.

I dag skulle Wille fyllt 12 år. Lilla söta Pillen. Saknar dig!

Kommentarer
Postat av: Hu

Pnegg <3.

Det heter ju SKUL!

2012-03-18 @ 20:32:13
Postat av: Anne

Men detta var inget SKUL utan ett SKJUL!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback