Anders Kjernholm

Förra helgen var jag, Anders, Kalle, Paffen och Fripps på kurs i Herrljunga för Anders Kjernholm. Det hela kan sammanfattas av god mat, mycket god mat, trevliga människor och lärorikt!
Vi gick ut hårt på fredag kväll med några timmars teori och middag innan vi kojade i tältet. Tält i början på maj är ganska kallt...
Lördag ägnades åt teori och praktik med hundar. Vi körde ett valfritt moment och så fick hela gruppen kommentera. Jag och Frippen skulle jobba på Fripps engagemang i fria följet.

Vi fick sedan träna just engagemangsövningar med hjälp av klicker.

När det var dags för lunch var Fripps så trött att han inte ens orkade fånga en godis som jag slängde på backen... Då ÄR man trött om man är labrador.

Hela kursen var uppbyggd på samma vis, man valde ett moment och fick råd och hjälp av Anders (och resten av gruppen) och det hela varvades med teori.

Andra natten sov vi i klubbstugan... Som en klubbad säl...

Mitt huvud kändes sprängfyllt av information. Jag var faktiskt inte människa på flera dagar. Mycket tankar och bra tips. Anders är en mycket bra lärare!

För er som inte vet vem Anders Kjernholm är rekommenderas att googla honom. Jag skulle särskilt vilja tacka Herrljunga BK som ordnade hela helgen och lagade underbar mat. Tur att facebook finns så att man får reda på sådana hör trevliga saker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback