Jaktleken!

Nervös som faan! Men det gick ganska bra..!

Provet började med en enkelmarkering, inga problem. Fripps satt fint och hämtade fint. Möjligtvis kunde jag väntat någon microsekund med att skicka men jag vågade inte utmana ödet och få en tjuvstart.
Nästa moment var ett sök med åtta dummies. Här trodde jag att området var mindre och tyckte att han sprang helt "fel". Men eftersom han hittade apporter så visste han bättre än mig ; ) Frippen "fastnade" i ett område där det legat vilt dagen innan och jag borde ha riktat honom bättre så att området blev avsökt på ett mer effektivt sätt. Några avlämningar var lite slarviga. En tryckte han in i magen på mig.
Nästa moment var två enkelmarkeringar i vatten.
Här var han spänd som en fiolsträng!! Men han satt kvar, duktig Fripps. Ena avlämningen släppte han på land framför mig men den andra lyckades jag fånga innan han skakade sig.
Sista momentet var en enkelmarkering på land och den fixade han galant!

Han hade inga problem med skott men "jaktfot" behöver vi träna på...

Jag känner mig nöjd och hade fått ett andra pris om det var på riktigt. Nu ska vi träna som sjutton inför Searoverlägret!!! Var ute igår och körde ett dummysök med sju dummy och det gick bra! Ska koncentrera mig på linjetag, enkla dirigeringar och något mer sök. (Som vanligt alltså)


Kommentarer
Postat av: L

Vad spännande det verkar, hade varit kul att hänga med och kolla någon gång :)

2012-05-04 @ 10:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback