Sagolikt trevlig helg

Fredag: Får en lapp på jobbet där det står att jag ska ta på mig sommarkläder och åka till hundklubben för vidare färd till den stora staden. Det blev Liseberg med Mustasch konsert, öl i solen och titta på människor.
Lördag: Lägger ner iden att åka på bilutflykt utan åker och tränar hundar istället. Sitter några timmar på Ruckmans eminenta uteservering tillsammans med goda vänner, vin och god mat. Tillbaka till klubben och kör ett träningspass till med Fripps.
Söndag: Firar mor på Gunnebo Slotts uteservering. God mat, trevliga föräldrar. Tillbaka till hundklubben och kör vattenapportering med trevligt sällskap. Hem och går långpromenad med båda djuren. Över oss cirklar farbror Blå i sin helikopter. Troligtvis mötte jag de som de jagade ute i skogen. Tur man inte vet vilka typer man möter. Fast jag hade Kalle med som dessutom såg väldigt farlig ut i sin munkorg. Hur ska det gå om några år när jag blott har en Dår? Skulle Frippen skrämma någon?

Nu ska jag göra något så ovanligt som att titta en stund på TV!!! Känns helt befängt att pröjsa pengar för att ha en TV hängande på väggen som man aldrig tittar på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback