Searover lägret

I fredags begav jag och Frippen oss till Arboga och Herrfallets camping. Underbart vackra om givningar med Hjälmaren som omgav campingen. Jag hade tänkt att bo i tält hela helgen men avstyrde det när jag såg väderleksrapporten och hyrde stuga första natten. Vi installerade oss i en mini stuga som jag snabbt döpte om till spindelnästet för det var helvete vad mycket spindlar det var! För en spindelfobiker var det inte lätt. Jag insåg snabbt att nu eller aldrig gäller det, antingen flytta ut i tältet i regn och storm eller fixa spindelproblemet själv. Dammsugaren fick sitta i hela tiden, ständigt beredd på att suga spindlar. Jag blev inbjuden till en mycket trevlig kvinna på vin så kvällen gick fort!

På lördag var det så dags att starta på mitt livs första WT. Mer om det i tidigare blogg. På WT tyckte mina medtävlare synd om mig som skulle sova ute i tält och fick flera inbjudningar till att sova i stuga. Inte säger man nej då... Efter WT var det dags för prisutdelning och korandet av årets Searover mästare! Hon som vann hade 99 p av 100 möjliga. Skapligt får man ju säga...

Dags så för middag, grill och räkbuffe. Hur räkor och grill hör i hop vet jag inte men det var OK. Tidigt i säng för att orka med söndagens kurs. Halva dagen med Peter Boltorp och halva med en helt sanslöst bra instruktör som jag glömt namnet på. Mycket bra!

 

Jag insåg att jag var tvungen att åka i tid för att orka köra hem hela vägen så vid kl 16 styrde vi mot Göteborg. Körde i ett sträck och planerad mina träningar ett tag framöver.

Helt underbart rolig helg!!! Kul att träffa Frippens syskon och mamma Puma som var otroligt rolig att se på jakten. Hon kom för övrigt tvåa i EKL. Frippen är mindre och ser mer ut som en tjej om man jämför med hans syskon + att han är en morsgris utan dess like.

Bilder ligger på Searovers hemsida. Jag vill inte sno bilder ens på mig själv så om någon vill se får ni gå in där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback