Searover mästare?

Njae, inte riktigt men det känns så ändå!!! Vi var med på vårt första WT (working test) någonsin i går på kennel Searovers kennelträff.
På en rutan fick vi 18 poäng, 18 poäng!!!!!
(För de oinvigda kan jag säga att 20 poäng är max) 18 poängsrutan kändes helt fantastisk. Två enkla markeringar. Frippen satt som en stenstod, domaren sa nummer två, vilket var vår startsignal. Jag skickade och han formligen flög iväg som ett jehu! Domaren skrockade belåtet.
Kändes så jäkla bra!!!
Just nu orkar jag inte skriva om resten eftersom jag kört i ett sträck från Arboga, fyra timmar, måste vila!
Vi slutade på 63 p och 100 är max. 75 p krävs för att man ska få hoppa upp en klass. Första rutan var en dubbelruta där max var 40 poäng, där missade vi på kraftigt på fotgåendet, var väldigt, väldigt nära en tjuvstart så vi fick 22 p. Nästa ruta var en svår markering med efterföljande linjetag. Han missade markeringen för han kom fel i vind och jag hade inte vett nog att rädda situationen. Linjetaget gick som smort. Då hittade han samma apport eftersom jag skickade honom i vind istället... 8 poäng.
Nästa ruta var 18 poängaren!!! och på sista rutan som oxå var två enkelmarkeringar fick han 15 poäng pga att han när han hittat apporten ställde sig och stirrade på mig.- Och nu då? Vad ska jag göra nu? Typ göra som du gjort varje gång, komma till mig med apporten!!!!

Känner mig mycket mycket nöjd!!!

Kommentarer
Postat av: Helen

Men grattis,va duktiga ni är och hur bra kommer ni inte att bli i framtiden,Frippen är ju inte så gammal än.

Hälsningar Helen och sheltiemaffian

2012-05-14 @ 21:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback