Oktober

Oktober är utan tvekan en favorit månad! Härligt väder, fina färger och bra temperatur för hundträning. I går blev stackars A sjuk så jag drog hem och åkte sedan till CR och JL för att äta gott och dricka en försvarlig mängd vin.

I dag släpade jag mig runt på en hundpromenad och hade parkat på Volvo lastvagnars parkering. När jag skulle köra kom en väktare och undrade om jag letade efter en hund? Pratade lite med honom och åkte sedan för att träna lite jakt. Blev inte kvitt detta med hunden utan körde tillbaka till Volvo. Väktaren och jag åkte runt på området för att försöka lokalisera hunden. Tillslut hittade vi henne:
 

Polisen hade föga förvånande sagt till väktarna att polisen INTE tänkte hämta hunden utan att väktarna skulle släppa ut den på vägen igen.
Efter lite godismutande lyckades jag fånga in den fina lilla tiken och vi åkte tillbaka. Helene tog hand om henne medan jag försökte lokalisera ägaren. Ingen polisanmälan fanns.
På facebook hittade jag en tråd på Bosses hundhjälp om att personer letat efter hunden, dock visste ingen vem ägaren var. Lisa förslog djurambulansen och de kom med en chipscanner. Polisen lyckades (motvilligt) hitta ägarens tele nr. Nu är hund och ägare sammanförda! Stackars hund som varit på vift sedan i torsdags, blev påkörd i fredags...
Ägaren hade pratat varje dag med polisen, trots detta gick ingen anmälan att hitta... Hoppas mina hundar ALDRIG försvinner för hjälp från polisen kan man ju inte förvänta sig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback